torsdag 5 november 2009

Ny användning av telefonkatalogen!

Jag hade en liten period då jag var irriterad på all reklam som låg och skräpa. I frustration slet jag papper i bitar och dränkte dem långsamt. Kom på att de kanske skulle kunna komma till användning trots allt. Så jag började göra skålar. Ganska tidskrävande men roligt. Jag tog pappersremsor en åt gången, la dem över en inplastad skål och penslade på trälim utspätt med vatten. Det krävdes rätt många lager men när de väl hade torkat var de så fina så!!!
Målade dem med hobbylack för att få en bra yta, krävdes dock några lager för att dölja texten...
De slätaste och finaste skålarna gjorde jag av telefonkatalogen. De blev riktigt bra! Eller vad tycker du???

Den oranga skålen klädde jag med en servett som jag knyckte på en släktmiddag ;D
Först grundade jag med vit hobbylack, servetten fäste jag med decoupagelack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar